سئوال نماینده حزب سبزهای آلمان  از آیت الله مکارم درباره رابطه انسان‌ها با محیط زیست و حوادث پس از انتخابات


یزدفردا :آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار هیات آلمانی که سفر یک روزه‌ای را به قم داشتند، گفت: من معتقدم در دنیای امروز که از مشکلات زیادی رنج می‌برد، این ملاقات‌ها ضروری است و اگر ما از هم دور بنشینیم و رشته سخن را به رسانه‌هایی بدهیم که غالبا کار سیاسی می‌کنند ممکن است ما را از هم دور کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معظم له :آنچه در این انتخابات رخ داد از جمله مسائل داخلی بود که در هر انتخابات جهانی چنین وقایعه‌ای ممکن است صورت گیرد و این اختلافات هرگز به اتحاد درونی لطمه ای نمی زند، متاسفانه غربی ها بزرگ‌نمایی زیادی کرده‌اند
آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: ما معتقدیم دنیای امروز از مشکلات زیادی رنج می برد و  این گونه ملاقات ها برای حل این مشکلات مفید است.

اگر از هم دور بنشیم و رشته سخن را به رسانه ها دهیم آن ها براساس سیاسی کارهای خود ممکن است ما را از هم دور کنند؛ زیرا بسیار کسانی که از کشورهای غربی به ایران می آیند ایران را با آنچه رسانه ها معرفی می کنند متفاوت می بییند.

ایشان در ادامه فرمودند:رسانه های غربی هرگز به تصویر سازی واقعیت ها نمی پردازند و این خود دلیلی است بر این که این گونه دیدارها  ادامه یابد.

معظم له در پاسخ سؤالی مبنی بر جدایی شرق و غرب فرمودند: ما هرگز عقیده ای نداریم شرق و غرب باید از همدیگر جدا شوند ما همه انسان ها را برادر و خواهر همدیگر می دانیم و حتی جدایی کشورها از همدیگر که با خط کشی های سیاسی صورت گرفته آن را طبیعی نمی دانیم.

معظم له افزودند: ما در اصول زیادی با هم مشترک هستیم و اگر صادقانه آن اصول را دنبال کنیم می توانیم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم به شرط این که به منافع همدیگر احترام متقابل بگذاریم و قصد برتری جویی نداشته باشیم، در آن صورت مشکلی نخواهیم داشت.

ایشان همچنین در پاسخ سؤال نماینده حزب سبز المان درباره تخریب محیط زیست و بی‌توجهی انسان‌ها به محیط زیست اطراف خود تاکید کردند: ما نیز همان احساس شما را در خصوص محیط زیست داریم و در اسلام دستورات زیادی برای حفظ محیط زیست و دوری از تخریب آن از 1400 سال پیش داده شده است، که هر گاه جمع آوری شود کتاب بزرگ و بسیار مفیدی خواهد شد.

معظم له ادامه دادند: علت این که امروز انسان ها به تخریب محیط زیست می پردازند دوعلت دارد اول این که محیط زیست را متعلق به خود می دانند و دوم این که هیچ توجهی به آیندگان ندارند و همچنین تصور می‌کنند آن‌چه در کره زمین است پایان ناپذیر است در صورتی که واقعیت غیر آن است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: در حالی که منابع طبیعی محدود است و باید بادقت و صرفه جویی از آن ها بهره گرفت؛ بنابراین اگر به این دو اصل توجه شود دیگر ما مشکلی نخواهیم داشت، من دائما به مردم خودمان برای حفظ محیط زیست هشدار داده‌ام و از این پس نیز بر حفظ آن تاکید خواهم کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین در پاسخ سؤالی مبنی بر اختلافات سیاسی در ایران اظهار داشتند: خوشبختانه در ایران اتحاد و یکپارچکی خوبی برقرار است.

ایشان اختلافات پس از انتخابات سال گذشته ایران را طبیعی خوانده و یادآور شدند: آنچه در این انتخابات رخ داد از جمله مسائل داخلی بود که در هر انتخابات جهانی چنین وقایعه‌ای ممکن است صورت گیرد و این اختلافات هرگز به اتحاد درونی لطمه ای نمی زند، متاسفانه غربی ها بزرگ‌نمایی زیادی کرده‌اند.

 

معظم له به استقبال بی نظیر مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و از حضور باشکوه مردم تجلیل کردند و افزودند: در استقبال از رهبر انقلاب اسلامی همه گروه های مردمی حضور داشتند که این خود نیز دلیلی بر وحدت و یکپارچگی در ایران است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: باید دقت داشت گاهی اختلافات سیاسی سبب می شود حقایق و واقعیت ها به خوبی انتقال داده نشود از جمله این که مرتب در رسانه های غربی ایران را به عنوان کشورهای تروریسم مطرح می کنند در حالی که ما خود قربانی آن هستیم و از آن تنفر داریم. ما دائما با وهابیان تندرو به مبارزه می پردازیم که اسلام را دین خشونت و ترور معرفی نکنید.

مرجع تقلید جهان تشیع در پاسخ سؤالی مبنی بر این که وضع اقلیت‌های مذهبی چگونه‌است فرمودند: در قانون اساسی ما این موضوع مطرح شده و اقلیت ها از آزادی برخوردارند و با همدیگر همزیستی مسالمت آمیز و خوبی داریم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا